Lato w pełni, przynajmniej w tym momencie, w którym piszę ten tekst. I oby ta piękna pogoda trwała jak najdłużej. W związku ze wzrostem temperatur chętniej przerzucamy się na lżejsze posiłki, sięgamy po sałatki, delikatne chłodniki, a na drugie śniadanie lub podwieczorek z przyjemnością decydujemy się nie na kawałek ciasta, lecz coś mniej tuczącego. Mamy prawdziwy wysyp owoców (ach, te polskie truskawki, za którymi strasznie tęsknię..) i duże pole do popisu.

 

Chciałabym dziś opowiedzieć wam o koktajlach, sorbetach, smoothie i shake'ach, czyli letnich przysmakach, którymi możecie się raczyć w najbliższych miesiącach.

Zacznijmy od koktajli, które są na bazie mleka, maślanki lub kefiru. Możecie je robić absolutnie ze wszystkiego. Ogranicza was tylko wasza fantazja. Wystarczy kilka garści ulubionych owoców, coś mlecznego i mikser. Najpopularniejsze to te z truskawkami, malinami i jagodami z mlekiem. Zawsze starałam się jednak eksperymentować i podpatrywać, co serwują lokale z takim asortymentem. Nie bójcie się stworzyć własny miks i dajcie się zaskoczyć. Osobiście robiłam już i polecam koktajle z truskawek i awokado z maślanką, również z bananem, jabłkiem i ogórkiem, czy maliny z mleczkiem kokosowym, posypane wiórkami kokosowymi.

Wyjątkowo przypadły mi do gustu również smoothie, czyli gęsty miks owoców i warzyw, do których dodaje się wodę. Moim ulubionym połączeniem, dość zaskakującym zresztą, są pomarańcze bądź truskawki z pomidorami. Zachęcam was również do spróbowania grejpfruta z nacią pietruszki, czy z smoothie z jarmużu i kiwi. Właśnie tego typu napoje dają niesamowite wrażenia smakowe oraz są prawdziwą bombą witaminową. Do smoothie dodajcie listki mięty, bazylii, nać pietruszki, posypcie je owocami goji lub pestkami dyni. Nieco pikanterii może dodać kilka kropel tabasco lub sosu balsamicznego.

Kiedy robi się naprawdę gorąco, przychodzi właściwy czas na sorbety, czyli zmiksowane owoce z dodatkiem cukru, które następnie zamrażamy. Tutaj również możecie zaszaleć. Praktycznie wszystko się nadaje: zarówno klasyczne truskawki, arbuz, jak i bazylia, czy cytryny. Zasada jest prosta: miksujecie owoce z dodatkiem cukru i wody, wlewacie do pojemnika i zamrażacie. Od czasu do czasu należy przemieszać mus łyżką.

sorbety owocowe orzeźwienieFot. pixabay.com

Bardzo interesującym pomysłem jest podanie sorbetu w miseczkach z owoców, z którego zostały przygotowane. Kiedy wyciskam sok z grejpfruta lub cytryny, nie wyrzucam wydrążonych połówek, tylko również je schładzam. Następnie, kiedy sorbet jest już gotowy, przekładam miąższ do przygotowanej miseczki owocowej. Przybieram listkami mięty i voila! Mamy estetyczny i efektowny deser. Polecam również sorbet z zielonej, białej lub czerwonej herbaty. Sorbety możecie również wlać do specjalnych pojemników lub, gdy takowych nie posiadacie, do umytych kubkach po małych jogurtach. Po wyjęciu z zamrażarki z łatwością wyślizną się z opakowania. Niektóre z podanych wyżej przykładów możecie znaleźć na moim blogu w zakładce "Koktajle, sorbety i smoothie".

Szczęśliwcy, którym niestraszne są kalorie lub którzy mają je w wielkim poważaniu, powinni spróbować shake'ów. Tutaj również mamy duże pole do popisu. "Szejki" mogą być zarówno z truskawek, malin, bananów, z dodatkiem czekolady, wanilii i przede wszystkim lodów. Możecie wrzucić do blendera np. dwa banany z 2-3 gałkami lodów waniliowych, szklanką mleka i cukrem waniliowym. Najzdrowsze byłyby tutaj lody domowej roboty, ale o tym już napiszę w innym artykule. Eksperymentujcie także z ciekawymi dodatkami. Użyjcie mleka kokosowego lub sojowego, dosypcie płatki owsiane. W Internecie znajdziecie mnóstwo wspaniałych pomysłów.

Nie żałujcie sobie i róbcie jak najwięcej owocowo-warzywnych pyszności!

 

 

 


Komentarze (0)

Ocena 0 z 5 na podstawie 0 głosów
Bądź pierwszym Czytelnikiem, który skomentuje ten artykuł.

Skomentuj

Opublikuj komentarz jako gość.
Załączniki (0 / 2)
Udostępnij swoją lokalizację

GOTUJ Z NAMI

Amarantus – jak to jeść?
Amarantus – jak to jeść?
Smaczny start o poranku
Smaczny start o poranku
Cudowny eliksir z jabłek
Cudowny eliksir z jabłek
Quinoa - komosa ryżowa
Quinoa - komosa ryżowa
Biurowy slow food
Biurowy slow food
Chrzan tarty - pikantny i zdrowy dodatek
Chrzan tarty - pikantny i zdrowy dodatek
Chwasty polskie
Chwasty polskie
Coś za coś, czyli makaron z cukinii
Coś za coś, czyli makaron z cukinii
Arrow
Arrow
Slider