Poranek rozpoczęty z werwą dodaje energii na cały dzień, warto więc wypracować codzienne, poranne nawyki, dzięki którym nawet ulewa za oknem i stos papierów czekający w biurze nie popsują nam humoru.

 woda miód cytrynaFot. Pixabay.com

Obudź zmysły

Alarm budzika skutecznie wyrwie nas ze snu, ale organizm potrzebuje dodatkowych bodźców, żeby przejść w tryb dzienny. Tuż po wstaniu z łóżka odsłoń rolety i wpuść do pokoju światło, a poranną toaletę rozpocznij od solidnego chlustu zimnej wody na twarz lub chłodnego prysznica, dzięki któremu krew zacznie krążyć szybciej, a organizm otrzyma sygnał: „szykuj się na nowy dzień!”.

Pamiętaj o ruchu...

Zaledwie kwadrans dowolnych ćwiczeń wystarczy, żeby rozruszać mięśnie i pobudzić produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia, które zagwarantują dobry humor o poranku. Stretching, krótki poranny marsz, joga to najlepsze formy aktywności na energetyczny start.

...lub wybierz medytację

Pobudka w stylu slow ćwiczenia zamienia na medytację. Kilka minut, w czasie których zaczerpniemy głębokie oddechy, wykonane w pełnym skupieniu, nie tylko dotlenią mózg, ale pozwolą też zredukować stres, który pojawia się wraz z szybkim na ogół szykowaniu się do wyjścia z domu. O tej porze dnia warto zadbać o stymulację szarych komórek, ponieważ zgodnie z badaniami właśnie rano do głowy przychodzą najlepsze pomysły.

joga medytacjaFot. Pixabay.com

Najważniejszy posiłek dnia

O roli śniadania nie trzeba nikogo przekonywać. Nawet niewielki posiłek to dla organizmu znak, że czas się obudzić, więc warto zjeść nawet przekąskę w biegu (chociaż my oczywiście polecamy jedzenie przy stole). Jeśli jednak nie mamy czasu i ochoty na przygotowanie wartościowego posiłku przed wyjściem do pracy, można włożyć do torby ulubiony owoc i jogurt naturalny, które zjemy po przyjściu do biura. Idealnym uzupełnieniem takiej przekąski będzie granola lub pełnoziarniste płatki. Dobrym sposobem jest też przygotowanie śniadania wieczorem – może to być sałatka, kanapka lub pokrojone warzywa, które przechowywane przez noc w lodówce rano wciąż będą dobrym, pełnowartościowym posiłkiem.

Zamiast kawy

Zdrowszą alternatywą dla małej czarnej, która równie skutecznie obudzi organizm, jest gorąca woda z cytryną i miodem. Słodycz doda energii, a sok z cytryny usunie toksyny. Poza tym odpowiednie nawodnienie jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i dobrego wyglądu. Taki napój poprawia też trawienie, wzmacnia odporność i wspomaga odchudzanie. Do szklanki można dorzucić również kilka listków mięty, która działa pobudzająco i energetyzująco.

Z muzyką w tle

Muzyka również pozwala się obudzić i rozbija monotonię poranka, dlatego po przebudzeniu warto od razu włączyć ulubioną płytę lub audycję radiową. Szczególnie polecamy muzykę, ponieważ melodyjne dźwięki także pobudzają mózg do twórczego działania.

O dobry poranek zadbaj wieczorem

Nic tak skutecznie nie dewastuje poranka, jak gorączkowe szperanie w szafie w poszukiwaniu odpowiedniego stroju. Przyszykowanie ubrania wieczorem, włączając w to wyprasowanie bluzki lub koszuli, zajmie kilkanaście minut, które rano mają zupełnie inny wymiar. Warto też poświęcić kilka minut na sprzątniecie łazienki i kuchni, bo w uporządkowanym wnętrzu codzienne czynności wykonujemy znacznie szybciej i sprawniej. Dzięki temu unikniemy denerwującego wyścigu z czasem.

Zatem wstajemy, rozciągamy mięśnie, po porannej toalecie zakładamy gotowe ubranie, zjadamy śniadanie słuchając przyjemnej muzyki lub radiowych wiadomości, a potem spokojnie ruszamy na spotkanie nowego dnia. Prawda, że proste?

 


Komentarze (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy

Skomentuj

  1. Posting comment as a guest.
Rate this post:
Załączniki (0 / 2)
Udostępnij swoją lokalizację

SPECJALNOŚĆ ZAKŁADU

Maseczka z kwiatu paproci
Maseczka z kwiatu paproci
Medycyna wsłuchana w pacjenta
Medycyna wsłuchana w pacjenta
Cudowny eliksir z jabłek
Cudowny eliksir z jabłek
Happy food czyli przez żołądek do szczęścia
Happy food czyli przez żołądek do szczęścia
Black Friday to dopiero początek!
Black Friday to dopiero początek!
Na co komu zmiana czasu?
Na co komu zmiana czasu?
Miód – słodkie remedium
Miód – słodkie remedium
Terapia futerkowa
Terapia futerkowa
previous arrow
next arrow
Slider