Poranek rozpoczęty z werwą dodaje energii na cały dzień, warto więc wypracować codzienne, poranne nawyki, dzięki którym nawet ulewa za oknem i stos papierów czekający w biurze nie popsują nam humoru.

 woda miód cytrynaFot. Leon_Ting via Pixabay.com

Obudź zmysły

Alarm budzika skutecznie wyrwie nas ze snu, ale organizm potrzebuje dodatkowych bodźców, żeby przejść w tryb dzienny. Tuż po wstaniu z łóżka odsłoń rolety i wpuść do pokoju światło, a poranną toaletę rozpocznij od solidnego chlustu zimnej wody na twarz lub chłodnego prysznica, dzięki któremu krew zacznie krążyć szybciej, a organizm otrzyma sygnał: „szykuj się na nowy dzień!”.

Pamiętaj o ruchu...

Zaledwie kwadrans dowolnych ćwiczeń wystarczy, żeby rozruszać mięśnie i pobudzić produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia, które zagwarantują dobry humor o poranku. Stretching, krótki poranny marsz, joga to najlepsze formy aktywności na energetyczny start.

...lub wybierz medytację

Pobudka w stylu slow ćwiczenia zamienia na medytację. Kilka minut, w czasie których zaczerpniemy głębokie oddechy, wykonane w pełnym skupieniu, nie tylko dotlenią mózg, ale pozwolą też zredukować stres, który pojawia się wraz z szybkim na ogół szykowaniu się do wyjścia z domu. O tej porze dnia warto zadbać o stymulację szarych komórek, ponieważ zgodnie z badaniami właśnie rano do głowy przychodzą najlepsze pomysły.

Najważniejszy posiłek dnia

O roli śniadania nie trzeba nikogo przekonywać. Nawet niewielki posiłek to dla organizmu znak, że czas się obudzić, więc warto zjeść nawet przekąskę w biegu (chociaż my oczywiście polecamy jedzenie przy stole). Jeśli jednak nie mamy czasu i ochoty na przygotowanie wartościowego posiłku przed wyjściem do pracy, można włożyć do torby ulubiony owoc i jogurt naturalny, które zjemy po przyjściu do biura. Idealnym uzupełnieniem takiej przekąski będzie granola lub pełnoziarniste płatki. Dobrym sposobem jest też przygotowanie śniadania wieczorem – może to być sałatka, kanapka lub pokrojone warzywa, które przechowywane przez noc w lodówce rano wciąż będą dobrym, pełnowartościowym posiłkiem.

Zamiast kawy

Zdrowszą alternatywą dla małej czarnej, która równie skutecznie obudzi organizm, jest gorąca woda z cytryną i miodem. Słodycz doda energii, a sok z cytryny usunie toksyny. Poza tym odpowiednie nawodnienie jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i dobrego wyglądu. Taki napój poprawia też trawienie, wzmacnia odporność i wspomaga odchudzanie. Do szklanki można dorzucić również kilka listków mięty, która działa pobudzająco i energetyzująco.

Z muzyką w tle

Muzyka również pozwala się obudzić i rozbija monotonię poranka, dlatego po przebudzeniu warto od razu włączyć ulubioną płytę lub audycję radiową. Szczególnie polecamy muzykę, ponieważ melodyjne dźwięki także pobudzają mózg do twórczego działania.

O dobry poranek zadbaj wieczorem

Nic tak skutecznie nie dewastuje poranka, jak gorączkowe szperanie w szafie w poszukiwaniu odpowiedniego stroju. Przyszykowanie ubrania wieczorem, włączając w to wyprasowanie bluzki lub koszuli, zajmie kilkanaście minut, które rano mają zupełnie inny wymiar. Warto też poświęcić kilka minut na sprzątniecie łazienki i kuchni, bo w uporządkowanym wnętrzu codzienne czynności wykonujemy znacznie szybciej i sprawniej. Dzięki temu unikniemy denerwującego wyścigu z czasem.

Zatem wstajemy, rozciągamy mięśnie, po porannej toalecie zakładamy gotowe ubranie, zjadamy śniadanie słuchając przyjemnej muzyki lub radiowych wiadomości, a potem spokojnie ruszamy na spotkanie nowego dnia. Prawda, że proste?

 

 

 


Komentarze (0)

Ocena 0 z 5 na podstawie 0 głosów
Bądź pierwszym Czytelnikiem, który skomentuje ten artykuł.

Skomentuj

Opublikuj komentarz jako gość.
Załączniki (0 / 2)
Udostępnij swoją lokalizację

SPECJALNOŚĆ ZAKŁADU

Cudowny eliksir z jabłek
Cudowny eliksir z jabłek
Black Friday to dopiero początek!
Black Friday to dopiero początek!
Miód – słodkie remedium
Miód – słodkie remedium
Na co komu zmiana czasu?
Na co komu zmiana czasu?
5 powodów do założenia warzywnika
5 powodów do założenia warzywnika
Antystresowe kredki
Antystresowe kredki
Relaks na kamieniu
Relaks na kamieniu
Na przekór grawitacji
Na przekór grawitacji
Arrow
Arrow
Slider