Aerojoga to dyscyplina stawiająca niemałe wyzwanie przed każdym, kto podejmuje się jej wypróbowania. Podczas treningu wykorzystuje się bowiem elastyczny i bardzo wytrzymały hamak, by zyskać lekkość ciała i ducha. 

 30 grupa ludzi uprawiajacych aero joge      Fot. ESerranoAG Fot. ESerranoAG

Wykonywane w powietrzu ćwiczenia łączą elementy klasycznej jogi, rozciągania, tańca, gimnastyki i akrobatyki. Nie są one proste, jednak pozwalają zadbać nie tylko o ciało, ale i o stan umysłu. Ta forma aktywności fizycznej idealnie wpisuje się w ideę ruchu slow life – poprawia nasze zdrowie, wygląd i samopoczucie, a jednocześnie wycisza i uspokaja.

Jak każda inna dyscyplina sportowa, aerojoga ma swoje plusy i minusy. Największą zaletą jest tu brak ograniczeń wiekowych – z powodzeniem mogą ją uprawiać nawet seniorzy. Grawitacja nie działa pozytywnie na nasz organizm. Wykonywanie ćwiczeń na zawieszonych pod sufitem hamakach odciąża kości i stawy, a to właśnie ich ból jest głównym demotywatorem dla osób starszych. Ta dyscyplina jest receptą na jedną z największych bolączek naszych czasów - dolegliwości związane z układem ruchu. W aero jodze ruch jest komfortowy i płynny, a poprawnie wykonywane ćwiczenia nie grożą kontuzjami. Możemy skutecznie i nieinwazyjnie wzmocnić oraz rozciągnąć wszystkie partie mięśniowe i zredukować np. bóle kręgosłupa. Dzięki konieczności zachowania symetrycznej pozycji w hamaku wypracujemy nawyk trzymania prawidłowej sylwetki. Pozytywny wpływ na organizm mają także pozycje odwrócone, których nie da się praktykować w innych popularnych sportach. Zmienianie typowego ułożenia ciała zapobiega opadaniu organów, wydatnie wspomaga krążenie i dotlenia komórki.

Aerojoga wpływa także kojąco na umysł – pozwala na chwilę odciąć się od codziennego natłoku myśli. Poprawne wykonywanie ćwiczeń wymaga tu wyciszenia i pełnej koncentracji. Dzięki temu skupiamy się na sobie i zaczynamy być świadomi własnego ciała. Trening przewiduje także ćwiczenia oddechowe, które szybko odpędzają stres i napięcie. Mimo wkładanego podczas ćwiczeń wysiłku, relaksujemy zatem całe ciało.

Niestety powietrzna joga ma sporo przeciwwskazań zdrowotnych. Nie powinny decydować się na nią kobiety w ciąży - jest dla nich zbyt intensywna. Pozycje odwrócone nie służą także osobom z problemami ciśnieniowymi, chorobami układu krążenia lub po przebytym zawale. Zabronione są również tym, którzy niedawno przebyli jakiekolwiek operacje, zabiegi chirurgiczne lub doznali urazów głowy. Aerojogi nie poleca się też osobom ze skłonnościami do omdleń i częstych zawrotów głowy. Stanie się ona także zbyt dużym wyzwaniem dla chorych na zespół cieśni nadgarstka, jaskrę, osteoporozę, ostre zapalenie stawów, zapalenie zatok, choroby układu nerwowego, przepuklinę rozworu przełykowego czy krążka międzykręgowego. Joga ma doskonałe działanie relaksacyjne i kondycyjne, jednak tylko pozornie jest dyscypliną nie wymagającą wysiłku. Dobrodziejstwa, jakie ze sobą niesie, są jednak warte jego podjęcia – w miarę możliwości.

 


Komentarze (0)

Ocena 0 z 5 na podstawie 0 głosów
Bądź pierwszym Czytelnikiem, który skomentuje ten artykuł.

Skomentuj

Opublikuj komentarz jako gość.
Załączniki (0 / 2)
Udostępnij swoją lokalizację

SPECJALNOŚĆ ZAKŁADU

Cudowny eliksir z jabłek
Cudowny eliksir z jabłek
Miód – słodkie remedium
Miód – słodkie remedium
Na co komu zmiana czasu?
Na co komu zmiana czasu?
5 powodów do założenia warzywnika
5 powodów do założenia warzywnika
Antystresowe kredki
Antystresowe kredki
Relaks na kamieniu
Relaks na kamieniu
Na przekór grawitacji
Na przekór grawitacji
Na jaki temat nie śpisz
Na jaki temat nie śpisz
Arrow
Arrow
Slider